Weer op het nest - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Ineke Gerrits - WaarBenJij.nu Weer op het nest - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Ineke Gerrits - WaarBenJij.nu

Weer op het nest

Door: ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke

22 Juni 2010 | Soedan, Khartoem

Vrienden/innen

Het zit er weer op, mijn vakantie in en ik ben weer terug op Torit teamsite.
Ik heb een geweldige tijd gehad in Uganda, de eerste week samen met Anita en haar ouders en de tweede week samen met Anita. We hebben een trip (lees zes uur rijden) gemaakt naar Murchison Falls (wildpark) en zijn naar de Sse eilanden geweest. Onvergetelijke momenten die ik nog lang zal koesteren.
Ik zal jullie niet verder vermoeien met toeristische praatjes, maar veel wilde beesten gezien,
lekker gegeten, mooie safari gedaan, zowel met boot, als met voertuig, vriendelijke mensen ontmoet en lekker uitgerust. In Murchison Falls zaten we in een bijzonder mooi hotel met uitzicht over de Nijl. ( Ik denk dat Willem Alexander zo’n soort optrekje met bijbehorend uitzicht in gedachten had) werkelijk paradijselijk.
Tussendoor nog een keer met de kinderen Kathy, Phiona, Mercy en Sharon naar het ziekenhuis gegaan om de hoor toestellen definitief te laten afstellen. Ook consult met hen gehad bij de logopedist. Anita en ik hadden beiden aan het eind van de dag niet het gevoel dat het nu allemaal goed zou komen. Gelukkig heeft de sponsor van de hoortoestellen inmiddels besloten om een week naar Uganda te komen voor de finishing touch. Ik sta er nog steeds versteld van hoe gedreven deze man (Roland Zweers) in zijn vak is, mijn petje af hiervoor.

Toen ik gisteren terug was op de team site was mijn eerste gang natuurlijk naar het Kuku hotel, om te kijken of de kippen nog in leven waren. Het is een wonder, ze verkeren alle drie in blakende gezondheid en de kuikens zijn inmiddels tieners geworden. Ik ben Dirk en Danny erg dankbaar dat ze zo goed voor de kippen hebben gezorgd. Harm is ‘s morgens meestal als eerste op en zit dan in de toekel z’n krantje te lezen. Hij laat de kippen er dan uit en ze lopen de hele dag met z’n drietjes over het terrein. ‘s avonds trippelen ze achter elkaar de ladder op voor de nacht in het Kuku hotel.
De ontvangst door mijn collega’s en medekampbewoners was erg hartelijk en dat maakt het dan weer een beetje goed om weer terug te zijn en ver weg van mijn geliefde.

Inmiddels heeft men hier in alle wijsheid besloten om toch maar trainingen te gaan geven in verder liggende dorpen. De eerste training is vandaag begonnen en er zijn twee collega’s en twee voertuigen richting Magwi (80 km richting grens) vertrokken., men blijft daar een week lang om training aan de plaatselijke politie te geven. Voor onze dagelijkse werkzaamheden hebben wij nu nog twee voertuigen ter beschikking. De conditie van deze voertuigen is niet echt geweldig te noemen en vanmorgen was ons wagenpark al tijdelijk tot een (1) voertuig gereduceerd, omdat de andere een technisch mankement had, maar ik weet inmiddels uit ervaring (reizen met Matatu in Uganda) dat er best veel mensen in een auto passen, dus zo gezegd zo gedaan.
Er wonen ook een aantal collega’s buiten het kamp en zij zijn ook afhankelijk van deze twee voertuigen om hun huisvesting te bereiken. We gaan het zien en beleven de komende tijd.

Tot zover weer even, geniet van de foto’s.

Take care



  • 22 Juni 2010 - 20:06

    Ruud En Wilma:

    Wat een mooie foto's heb je bij het verslag, en heerlijk voor jullie dat je lekker twee weken samen kon zijn. Ook leuk dat je Maria en Lau weer gezien en gesproken hebt.Zij hebben een goede reis terug gehad wel wat turbelentie wat Maria dus niet zo geweldig vond, maar ja het was niet anders. Fijn dat de tieners nog zo vrolijk rond huppelde, en wat belangrijk is dat jullie trainingen gaan doen want daarvoor gingen jullie toch daar naar toe om de politie iets bij te brengen.Ineke ik schei er mee uit, wens je nog een fijne tijd toe en probeer ervan te genieten.We wachten op je volgende bericht. Maar a's zaterdag gaan we voor drie weken op vacantie dus ik kan dan niet reageren.Groetjes Ruud en Wilma.

  • 23 Juni 2010 - 16:31

    Jetty:

    H I, heerlijk de vakantie die je hebt gehad hè. Ik heb ook Anita haar verhaal gelezen dus heb een mooi beeld gekregen zo. Tja en dan weer aan het werk. Fijn die kippen en de trainingen. Lijkt me lekker om weer, zoals Ruud en Wilma al aangeven, de politie daar wat bij te kunnen brengen. Ook het doel van je missie.
    Ik ga volgende week op vakantie. 2 weken met een nwe 2ehands auto ;-) Eindelijk heb ik er dan één. Met airco. Ik blijf je volgen en wie weet spreek ik je eerdaags nog. LGJJ

  • 23 Juni 2010 - 16:42

    Lau En Maria:

    Hi Ineke,

    Wat hebben we jouw stukjes gemist, zeg! Leuk om weer te lezen. Jou hebben we natuurlijk niet gemist, want we waren met z'n vieren in Uganda. Bovendien zullen we niet zo snel vergeten dat je ons spontaan papa en mama ging noemen. hihi.
    We hebben het ook gezellig gevonden met z'n vieren.
    We zagen je foto's van de prachtige zonsondergangen en we vroegen ons af of we dit in Uganda over het hoofd hebben gezien. Maar.... dit zal vast wel van de SSe eilanden zijn toen jullie nog mooi weer hadden.
    Het is vast een hele zorg minder nu je kippetjes bij terugkomst gezond en wel bleken te zijn, want daar zat jij best wel over in.

    Voor jou is nu ook een beetje het aftellen begonnen. "Geniet" nog maar van je rust, in Nederland is dat straks weer voorbij.
    liefs van ons.

  • 23 Juni 2010 - 18:46

    Ellen:

    Ben je eindelijk weer thuis??? Ik besefte dat ik eigenlijk best wel veel op je site kijk en ik kwam steeds hetzelfde tegen. Gelukkig ga je er weer verandering in brengen!! Heb je gewoon ansichtkaarten op de kiek gezet of is dit gewoon live??? Leuke foto's en veel plezier daar! x L

  • 29 Juni 2010 - 14:11

    Alan:

    Heee Inneke,

    Ben blij dat je weer heelhuids op het nest terug bent. Het had toch zo kunnen zijn dat je werd opgegeten door die baviaan van de foto (of was het geen baviaan, hahaha).
    Je schrijft dat je nu al weer op de helft zit van je je detachering. Dat betekent dus dat je snel weer terug bent op het oude honk? Of heb je alweer een nieuwe detachering in het verschiet? Hier op het werk gaan de vakanties voor velen weer beginnen. Voor mij is dit volgende week 5 juli. Ik ben dan lekker een maandje in Thailand. Gelukkig zit ik dan in een hotel, wat iets luxer is dan jouw verblijf. Ik heb zoveel respect voor jou gekregen. Zeker nu ik een bijna goed beeld kan vormen hoe jij daar leeft en werkt. (dankzij die mooie foto's die altijd meezend).
    Ik ben blij dat je lekker vakantie heb gehad met je geliefde. Dit soort momenten zijn vaak te kort, maar ja.
    Inneke ik ga weer snel je verslagen lezen. De groetjes aan een ieder daar en je weet heelhuids terugkomen!


  • 30 Juni 2010 - 12:44

    Elise:

    He chick
    Ik las nog 54 dagen, t gaat snel! Ben je nog voorzien van alles?
    X

  • 01 Juli 2010 - 20:47

    Machteld Van Der Mee:

    Heej Ineke,
    jeetje joh, ziet er allemaal uit om jaloers op te worden, het is toch echt wel heel bijzonder dat je daar bent.
    wat een enorme konten hebben die nijlpaarden zeg.....
    nou, maak nog veel mooie dingen mee daar en doe voorzichtig!
    groet, machteld

  • 05 Juli 2010 - 12:35

    Marcel W:

    Lekker hoor zo'n onderbreking op zo'n mooie locatie. Dat je alweer bijna terugkomt......ben bijna gewend aan de rust hier.

    Tot snel

    Gr Marcel

  • 05 Juli 2010 - 14:31

    Maaike A.:

    Hee Ineke!

    Fantastische verhalen heb je weer! Je maakt mooie dingen mee daar. En dan de foto's.... Echt super!! Ik hoop dat je nog steeds geniet van je reis en ervaringen.

    Hier alles prima. Ook op het bureau gaat het goed. Te maken met de rituele piek voor de vakanties, dus werk in overvloed...

    Groetjes Maaike

    ps: Mocht je het nog niet gehoord hebben, Alan heeft een hartinfarct gehad. Het gaat inmiddels naar omstandigheden goed met hem.

  • 11 Juli 2010 - 11:41

    Fred Driessen:

    Hoi Ineke,

    Al een tijdje niet gekeken, zelf op vakantie etc. Zie dat je een mooie vakantie heb gehad.Geniet ervan. Voor je er eg in heb, loop je weer in het wilde Westen van Amsterdam. (en in de kou). Mooie foto's. Groeten,

    Fred

  • 22 Juli 2010 - 19:41

    Marcel W:

    Is je pen leeg? Of je toetsenbord op? Je snapt toch wel dat we hier op je verhalen zitten te wachten. Het duurt tenslotte nog maar een ruime maand eer je ons hier weer loopt te terroriseren.......
    Groetjes Marcel

  • 25 Juli 2010 - 13:58

    Roland Zweers:

    Hey Ineke,

    En, was het afscheid zwaar? Ach, nog een maandje joh!

    Wanneer zit je in Kreta trouwens, ik eind deze maand, heel klein biertje doen daar? Hehe, of de afscheidmaaltijd uit kampala iets rustiger overdoen. Man wat een gehaast en gestress wat dat dan zeg!

    C.U. soon!

  • 27 Juli 2010 - 16:58

    Walter:

    Hey Ineke,

    Elke keer lees ik je reisverslagen met veel plezier. Ik neem mijn petje af voor het feit dat je dit toch maar ff doet.

    Wens je nog ff suc6 in de aankomende weken.

    kussss van mij.

  • 28 Juli 2010 - 14:31

    Jetty:

    Hé Ineke, hoe gaat ie? Nog even meid en dan zit jij ook weer in nederland. Heb je nog zin in het schrijven van een verhaal of is het op? Toetsenbord defect?
    Misschien tot bellens, Lfs. Jetty

  • 28 Juli 2010 - 17:34

    Ron:

    Zit ik hier met drie duimen te wachten op een verhaal ;-)
    Binnenkort in NL ff met zn allen afspreken.

    Grtz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Soedan, Khartoem

Soedan

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2010

Onderweg

03 Augustus 2010

Piece by Piece

22 Juni 2010

Weer op het nest

31 Mei 2010

Het missie leven

17 Mei 2010

kippen requiem
Ineke

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 50900

Voorgaande reizen:

23 Februari 2010 - 25 Augustus 2010

Soedan

Landen bezocht: